
در نیمه نخست سال جاری، درآمدهای عملیاتی اُکالا دو برابر شد و این پلتفرم خردهفروشی آنلاین توانست در شهریورماه رشدی ۱۴۰ درصدی را در فروش خود رقم بزند. در همین راستا، این شرکت ۲۱۶ میلیارد تومان برای توسعه شبکه مشتریان خود هزینه کرده است.
سرمایهگذاری سنگین در توسعه و بازاریابی
بررسیهای صورتگرفته نشان میدهد هزینههای عملیاتی اُکالا ۲.۶ برابر شده و به ۲۱۶ میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر این، هزینههای فروش، اداری و عمومی این شرکت نیز به ۴۶۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
از سوی دیگر، این پلتفرم ۱۷۰ میلیارد تومان را به جذب مشتریان جدید و ۲۲۵ میلیارد تومان را به بازاریابی و تبلیغات اختصاص داده است؛ اقدامی که نشاندهنده برنامهریزی گسترده اُکالا برای تثبیت جایگاه خود در بازار خردهفروشی آنلاین ایران است.
آمادگی برای خروج از زیان
گروه افق کوروش، مالک اُکالا، با انتشار اطلاعیهای در سامانه کدال اعلام کرده که بهبودهای ایجادشده در عملکرد این خردهفروشی آنلاین و رشد سطح عملیات، زمینه خروج اُکالا از زیان را فراهم کرده است.
با این روند صعودی، به نظر میرسد اُکالا در مسیر تثبیت جایگاه خود بهعنوان یکی از بازیگران اصلی بازار خردهفروشی آنلاین ایران حرکت میکند.